søndag 11. mars 2012

Min ærlige og evige kjærlighet er din


La meg vise deg, kjære, hva skjønnhet er
for jeg vet jo at du ikke ser
du låner de stygges tanker og ord
og bruker dem mot deg selv


Jeg vil lære av deg hva godhet er
et ord nesten ingen kan huske
ondskap fikk hvile i evighet
om alt bare var som deg


La meg gi deg den trygghet du søker
for livet var ikke ment slik
den frykten jeg ser i ditt indre
har satt sine spor utenpå

Du viser respekt gjennom alt du gjør
og ser ikke manglene mine
aldri blir hånsord og spydighet
uttalt med stemmen din

La meg lære deg tillit til mennesker
for ilden er trygg når den temmes
ha ikke mistro til andre enn dem
som såret deg før jeg ble din

I ditt blikk ser jeg sprudlende glede
mer ekte enn ord du tør si
sorgen kan også fort komme fram
men del den, kjære, med meg

La meg gi deg mitt løfte om troskap
for hos deg fant jeg livet igjen
mitt svik skal du aldri få kjenne
symbolet er rosen du fikk

La oss vise hverandre hva kjærlighet er
ved å våge å ta den imot
misunnelsens hat vil nok følge vår vei
men kjære, det når aldri oss

K+K

Ingen kommentarer: